Grundare

Melker Andersson

Efter att ha drivit restauranger och utvecklat krogar i över 25 år så kan man det så pass bra att det sitter i ryggmärgen. Arbeta hårt med likasinnade människor och var noga med att kvalitén alltid prioriteras. Känslan ligger i mjuka värden genom hela företaget. Att använda fräscha råvaror av högsta klass, ha medarbetare som älskar sitt arbete, skaffa en stark och tydlig profil och det viktigaste av allt: att ALDRIG vara nöjd. * Finalist i Årets Kock, 1987, 1988, 1990 * Medlem i Svenska Kocklandslaget, 1992 – 1996 * Årets viltkock, 1992 * Årets köttkock, 1993 * Bocuse d’Or, 1995, silvermedalj * Gastronomiska akademiens guldmedalj, 1995 * Kockarnas Kock, 1995 * Kock-VM, 1995, silvermedalj * En stjärna i Guide Michelin för Fredsgatan 12 sedan 1997 * Traditions & Qualité – Les Grandes Tables du Monde, 2003

Anne-Catherine Ejander

Att få in Anne-Catherine som ny partner var en självklarhet efter att ha träffat henne och gått igenom hennes meriter. Det kändes helt enkelt rätt. Läs nedan så förstår ni varför. Försäljning och kundrelationer har alltid varit min passion! Jag har gått från telefonsäljare till att leda stora förändringsprojekt där uppdraget är att förbättra och omorganisera företag i tillväxt där man vuxit för fort och delar som relationen med kunden inte riktigt har hängt med. Mina erfarenheter sträcker sig från telecom till elförsäljning till barnmode till restaurang och jag har varit på företag som Ericsson, 3, Sveriges Energi, Babyshop Group samt foodora. Under mina 15 år som ledare har jag jobbat med allt från att leda små team till stora avdelningar. Värderingar och kultur är oerhört viktigt för mig då detta alltid avspeglar sig till kunden. Trivs man på sin arbetsplats så syns det. Att arbeta i tillväxt är för mig numera en självklarhet och ju mer kaos desto roligare är det och då ser du även snabbt resultat. För mig är det viktigt att vara lojal, ärlig och att alltid göra sitt bästa och som Partneransvarig och partner i AEM Group vill jag hjälpa så väl våra medarbetare som företaget att lyckas och vi ska ha förbannat kul på vägen!

Arash Monfared Moien

Affärsutveckling handlar om att hitta en balans mellan behov, intresse och ekonomi. Efter att ha arbetat med försäljning i över 25 år med företag som Coca Cola, Citi-Bank och Arvato för att nämna några, har jag fått veta att alla människor har förmågan att sälja, förmedla och utvecklas. Alla kan inte sälja allt, men om du hittar rätt profil för rätt produkt så har du en affär. Att utveckla kundens behov beror många gånger på teamet och nyckelpersonerna. Rätt team lyckas. När jag utvecklar företag talar jag ofta om två saker: Tålamod och timing. Vill man lyckas med sitt projekt är det viktigt att först titta på sina egna brister, åtgärda det så bra det går, för att sen titta på omgivningens brister. Att misslyckas är en del av resan, att ge upp är inte ett alternativ!
Kontakta oss